fredag 30 december 2011

Mitt första i - Första bloggposten på iKunskap


Jag dras alltmer in i Apples iVärld. Första gången jag ägde en iPryl var 2009 när jag letade efter ett sätt att kunna använda min mobiltelefon som mobiltbredband för att slippa lägga pengar på fasttelefoni och bredbandsuppkoppling till företaget.
Visst hade jag tidigare träffat på iPrylar, men att skaffa någon ville jag inte för att jag tyckte att det var för dyrt. När jag i alla fall förstod att jag kunde använda min iPhone som mobiltbredband samtidigt som jag kunde förlänga mitt befintliga mobiltelefonabonnemang och få en iPhone gratis (helt gratis, ingen förhöjd måndasavgift alltså) föll valet på en iPhone 3GS 16G.
Det visade sig vara en riktigt bra val och iPhonen visade sig klara av mer än vad jag tänkt mig. Mitt företagande blev mer mobilt och jag kunde svara på mejl, jobba med administration i min webbutik och givetvis sparade jag pengar när jag slapp ha telefoni från Telia till min företagslokal.

Ju mer jag jobbat med iPhone och lärt känna iProdukter och Apple har jag sett hur snyggt de väver ihop alla sina produkter och tjänster (även om jag kan bli frustrerad på iTunes och sykronisering mellan olika iProdukter och datorer). De gör det möjligt att enkelt få saker att kopplas ihop och vara tillgängliga var du än är. Ännu bättre blev det med iCloud.
Visst det finns andra produkter som klarar av samma sak, men Apple har gjort det så enkelt och när man väl börjat lägga in sina saker i en iProdukt är det lätt att man köper en ny iProdukt för att lätta kunna koppla ihop och synkronisera (det är en viktig del i Apples marknadsföringsstategi).

Mitt beroende av Apples iProdukter har alltså med tiden ökat och jag har därför även skaffat en iPad 2 för att kunna jobba ännu effektivare med artikelskrivande och e-handel på distans.

För tillfället räcker en iPhone 3GS och en iPad 2 för att täcka mina behov inom artikelskrivande samt enklare administration av min e-handel, så någon Mac har det ännu inte blivit.
Här på bloggen kommer jag i alla fall berätta mer om mina iUpplevelser, olika appar och iFunktioner. Ibland får jag nog låna en iPhone 4S som jag kan berätta om.
Och ja, jag kommer att överdriva min användning av bokstaven "i" när jag skriver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar